lørdag 28. mars 2009

Siste nytt i saken om bruk av strømhalsbånd


Jeg kunne ikke dy meg. Jeg måtte kontakte Mattilsynet og spørre dem hvordan de ville håndtert en slik sak. Jeg skrev også at dette MÅTTE være i strid med gjeldene dyrevernlov! Og jeg fikk fullt medhold. Etter nesten to uker i behandling fikk jeg svar fra indre Østfold og Follo regionkontor. Saksbehandleren var helt enig: dette var uten tvil alvorlig. Hadde jeg gitt han et navn på stall eller stalleier hadde de tatt affære.... Men det kunne jeg jo ikke... for jeg hadde ikke SETT det med mine egne øyne heller! Dette er jo bare basert på annenhåndsinformasjon.

(Bildet har for øvrig ikke noe med saken å gjøre. Det er tatt ut fra kontorvinduet mitt på Ås)
Jeg satser på at slikt ikke forekommer igjen - noen sinne! Jeg må være så uheldig å få høre nyss om slikt tull èn eneste gang til og jeg skal være den første til å tipse Mattilsynet på nytt. Nå vet de i alle fall at enkelte hesteeiere er gale nok til å finne på slik idioti!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar